Het centrum van Valkenswaard gaat weer een hele dag bruisen met de vernieuwde Wielerronde!!!

TWC de Kempen wil in samenwerking met het bedrijfsleven van Valkenswaard de Ronde van Valkenswaard in de komende jaren naar een hoger plan tillen. Na een aantal jaren van afwezigheid van de Ronde van Valkenswaard (RvV) op de nationale wielerkalender is de Ronde van Valkenswaard sinds 2008 weer terug in Valkenswaard.

Tijdens de eerste edities vanaf 2008 werd de Ronde nabij het centrum van Valkenswaard verreden.

In de weg omhoog is besloten de RvV weer terug te brengen naar het centrum van Valkenswaard. Een mooi parcours door het centrum en een voor de renners en rensters aantrekkelijke prijzenpot zal zeker bijdragen aan het streven om de beste renners naar Valkenswaard te halen en bovendien de publieke belangstelling te vergroten. Dit geeft de bedrijven (winkels en horeca) langs en aan het parcours en Valkenswaard een mooie kans zich voor een groot publiek te manifesteren.
Een hele dag lang van 's-middags 14:00 uur tot 's-avonds 22:00 uur zal Valkenswaard weer bruisen van enerverende wielersport. Op de zondag tussen Hemelvaart en Pinksteren 5 juni 2011 staat Valkenswaard weer bol van wielerspektakel. Oude tijden gaan weer herleven !!!!

TWC de Kempen wil Valkenswaard weer een toonaangevende wielergemeente van Nederland maken. Een naam die Valkenswaard had tijdens de vele jaren dat er in Valkenswaard een grote prof wielerronde werd verreden met winnaars als Joop Zoetemelk, Jean-Paul van Poppel, Eric van der Aerden, Johan Museeuw, Henk Nijdam, Gerrie Kneteman, Hennie Kuiper en noem verder maar op. In die tijd werden bezoekersaantallen van ruim 15.000 personen geteld.
Een situatie die TWC de Kempen graag in Valkenswaard terug wil laten keren.

RondevanValkenswaard_1978_Joop

Echter, alleen vanuit de begroting van de wielervereniging is dit streven niet te realiseren. Ook de laatste jaren is gebleken dat de wielerronde alleen met subsidie en sponsoring is te organiseren. De wielervereniging heeft de Ronde alleen budgettair neutraal kunnen realiseren en heeft geen reserves vanuit voorgaande edities van de Ronde kunnen kweken.
Alleen met gegarandeerde voldoende sponsoring en de inzet van veel vrijwilligers is de Ronde van Valkenswaard weer naar een hoger plan te tillen en Valkenswaard weer een boeiend sportief evenement in het centrum van de gemeente terug te geven.

In het groeiscenario gaan wij voor 2011 uit van een benodigd budget van € 16.000,00 tot € 18.000,00. Daarvoor kan dan een breed programma van wielerwedstrijden worden georganiseerd dat aanvangt om 14:00 uur en rond 21:00 uur wordt afgesloten.

De volgende categorieën van wedstrijden zullen dan worden verreden:
14:00 uur nieuwelingen/junioren meisjes 40 km
15:15 uur junioren mannen 60 km
17:00 uur amateurs 60 km
19:00 – 21:30 uur elite/belofte renners 90 km

De wedstrijden vinden plaats onder auspiciën van de KNWU en de wedstrijd voor elite/belofte renners (hoofdonderdeel van het programma) telt mee voor het Baby-Dump Kempenpers Klassement (een reeks van 13 wielerwedstrijden in de regio De Kempen).

RondevanValkenswaard_Roger

Start en finish van de wedstrijden zal plaatsvinden op de Markt in Valkenswaard ter hoogte van de Rabobank. Daar zal ook het Vipdorp (pagodetenten) en de gastenontvangst worden gesitueerd, zodat toch vanuit alle horecagelegenheden en de terrassen een goed zicht op de wedstrijden mogelijk blijft. Het parcours zal grotendeels afgezet worden met dranghekken waarin de nodige oversteekplaatsen zijn voorzien.
Het parcours leidt de renners over door:
Start/finish Markt, Pepertsraat, Maastrichterweg, Emmalaan, Prins Bernhardstraat, Bakkerstraat, Leenderweg, Frans van Beststraat, Karel Mollenstraat, Leenderweg, Markt.
Parcourslengte circa 2,4 km

Met dit nieuwe spektakel wil TWC de Kempen het centrum van Valkenswaard weer een bruisend evenement teruggeven.

WWW.RONDEVANVALKENSWAARD.NL

Our website is protected by DMC Firewall!