Volgens planning zou op zondag 12 april a.s. in het centrum van Valkenswaard de wielerronde van Valkenswaard verreden worden. Jammer genoeg heeft de gemeente besloten om geen vergunning te verlenen voor afsluiting van het door wielervereniging TWC de Kempen gevraagde parcours. Het parcours was identiek aan de succesvolle route van 2014.

Als reden hiervoor werd opgegeven dat de ronde niet genoeg publiek zou trekken om afsluiting te rechtvaardigen en er waren klachten van de horeca en/of omwonenden. Er werd wel aangegeven dat men naar een alternatief parcours kan uitwijken. De organiserende vereniging vind het nu een te korte termijn om op een andere locatie een kwalitatief goede wielerronde neer te zetten. Zij hebben dan ook besloten om hierdoor een jaar over te slaan en het komende jaar te gebruiken om een goede locatie voor het volgend jaar te vinden. Daarnaast gaat TWC de Kempen alles in het werk stellen om in de winter een spetterend cyclocrossweekend neer te zetten om de renners in 2015 toch nog naar Valkenswaard te krijgen. Afgelopen november is de toon gezet met het onverwacht organiseren van een zeer succesvol Regionaal Kampioenschap Veldrijden. De deelnemers en andere aanwezigen waren allen zeer lovend over het uitdagende parcours wat bestond uit een afwisselend stuk op eigen terrein van TWC de Kempen en een aanzienlijk pittig deel over het Eurocircuit.
TWC de Kempen dankt alle sponsoren die jarenlang trouw de Ronde van Valkenswaard hebben gesteund!
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd